certain swagger when I walk …

Posted: jún 27, 2007 in osobne bi-košky
certain swagger when I walk …
  tento citát si pamätám z jednej knihy o bi identitách … presnejšie o bi ženách … vtedy som si zapamätala, že swagger je typ chôdze (vďaka ktorému sa ženy navzájom spoznali, resp. jedna druhú zaujali) …

ale trval mi omnoho dlhšie než som pochopila, že je to špecifický druh chôdze … hrdé vykračovanie si … a že som ho dokonca sama schopná … že jediné, čo potrebujem sa uvoľniť a oslobodiť …

v poslednom čase sa mi tento swagger prihodil viac krát za sebou … len tak, išla som si po ulici a niesla som si svojich sto kilo s hrdosťou … cítila som sa sexi — aj tak by sa to dalo povedať … cítila som sa sama sebou … spokojná so sebou … boky sa mi húpali zo strany na stranu … chrbát som mala vystretý sám od seba … niesol ma … hrdo … ani neviem, kde sa ten pocit vzal … keď som sa vrátila z obeda do kanclu, bola som z toho taká unesená, že som to hneď musela zavesiť kolegovi, čo so mnou zdieľa kanceláriu, na nos. Povedala som mu, že asi budem musieť prestať piť kávu, lebo zdá sa, že spôsobuje, že chodím po ulici a cítim sa neskutočne sexy až mám pocit, že by som po niekom mohla skočiť … potom som zaváhala … zvalila som to na obtiahnuté tričko, čo som mala na sebe, že sa v ňom cítim dobre  … ale ani jedno z toho nebola pravda … cítila som to zvnútra a ako to samé od seba prišlo, tak to aj odišlo … a pár dni znova prišlo, samé od seba … bez kávy aj bez trička … ale aspoň prvý krát som pochopila, čo je to ten swagger

… aj dnes som tak niesla … bolo to síce za tmy, keď som sa prechádzala s hudbou na ušiach popri mŕtvom ramene … ale bolo to podobné …. až som sa musela začať obzerať, či sa niekto nedíva a nemyslí si, že či mi nešibe … aj keby, asi by som sa tak niesla aj ďalej … tentokrát som to mohla hodiť aspoň na hudbu …

hudba ma vždy rozhúpe … v hocijaku dennú i nočnú dobu … ak si dám na uši mp3 a pustím napr. latino alebo hocičo iné tanečne (hiphop, rnb, dance, electro, rómske, etno, folk), začnem sa mimovoľne hýbať. Už som sa naučila, že to čo počujem ja, nepočujú druhí a tak sa ľuďom na zastávke busu môže zdať, že mi treba na záchod, keď sa pohupujem zo strany na stranu. Naučila som sa schovať za zastávku, tak aby ma zbytočne neokukovali a nemali z toho mindráky … lebo hýbať sa neviem prestať. Keď nie som moc lenivá, vyberiem sa radšej jednu, dve zastávky pešo … môžem sa voľne hýbať a pohupovať a nemusím sa schovávať za nejaký reklamný pútač …

okrem mimovoľných pohupovaní to má ešte jeden vonkajší prejav .. zvyčajne mi hudba tak zlepší náladu, že sa začnem usmievať  .. len tak … na svet, na ľudí okolo … väčšinou mi je to jedno, čo si kto myslí, ale keď zameriam niekoľko zmätených pohľadov spolucestujúcich, začnem sa radšej dívať von oknom alebo si v tom dave nájdem ďalšieho šťastného blázna, čo sa nebojí na svet usmievať a pozorujem jeho / ju … i tak mi potom občas vŕta v hlave otázka prečo sa ľudia tak desia iných šťastných ľudí …

a čo sa týka môjho pohupovania na zástávkach autobusov a električiek … navrhla by som dopravnému podniku ozvučiť reklamné pútače na zastávkach a púšťať do nich hudbu … ľudia ako ja by sa nemuseli cítiť trapne, keď majú chuť sa pohupovať do rytmu (a verím, že by sa časom pridalo aj viac ľudí) … a celkovo by sa prispelo k výraznej redukcii stresu a mrzutosti ľudí, ktorí na zastávkach trávia toľko času čakaním na spoj, ktorý nie a nie doraziť

… hudba na zastávkach by bola jednoducho skvelá … v zime by sa človek zahrial, v lete by sme trochu rozvírili stojatý vzduch … a možno by sa skladby dali ladiť aj tematicky podľa ročných období (na Vianoce by som ale zakázala koledy, antistresový účinok treba zachovať a koledy by asi viac ľudí nasrdili ako potešili) … a úplne ma doráža predstava mojej obľúbenej salsy … keby tá zaznela z reklamného pútača, bola by to úžasná divočina, keby sa cudzí ľudia len tak spojili do dvojíc a pokúšali sa skrotiť asfaltový parket … s mojim kolegom salsistom by sme si určite hodili jednu aj dve salsy … možno by nám aj ušiel autobus ako by sme sa do nej zamotali … to by bol vrchol antistresovej stratégie … ľudia by sa nielenže prestali rozčulovať, že im nejde spoj načas, ale kľudne by jeden, dva pustili, aby dotancovali svoj tanec … bolo by úžasné počuť na zastávkach hudbu …

Dovtedy, ak vôbec nejaké niekedy nastane … si budem púšťať hudbu sama … a nenápadne sa pohupovať v bokoch do rytmu hudby, ktorú som si priniesla zo sebou …

… niektoré svoje šialené polohy zbožňujem …

milujem svoj certain swagger when I walk … milujem, keď ma moje boky nesú ulicou a ja sa aj so všetkými svojimi kilami cítim sexy a pritom celkom slobodne …

Pridaj komentár

